2013. július 14., vasárnap

Hétvégi kéktúra a Cserhátban - 1

(A következő hetekben Cserhát maraton lesz..)

..kihasználva a hosszú hétvége adta lehetőséget, ezúttal a Cserhátba vetettük magunkat. A csapat kétharmada Eger felől érkezett Hatvanba - együtt mentünk tovább a kiindulási pontra, Mátraverebélyre. A "vasútállomás"on megreggeliztünk, mielőtt útra keltünk volna. Előtte persze pecsételés is volt... A faluból visszanézve, az első dombra felkapaszkodva: még látszott a Mátra - pár hete fejeztük be.. :)
A jelzések ezen a szakaszon is híresen "jók", rögtön a falu után elkevertünk, miközben felfelé kapaszkodtunk a domboldalban. Egy erdei útra kiérve kicsit haboztunk, majd Anna által javasolt irányba indultunk el rajta - így szerencsére pár lépés múlva már a Mária-úton voltunk. Ezen alig néhányszáz méter múlva már a kékkel találkozott: megmenekültünk.. :) Innen a kék erdőirtások és erdős szakaszok váltásával vezetett minket le a Szálláska-völgybe,
amin végigmenve beértünk Sámsonházára. A csapat nem volt motiválható a vár megnézésére, de a felhagyott kőfejtőére igen. (igaz, ez 0 lépés kitérő.. :) ) Ezt mindenkinek érdemes megtenni, a kéktúrától függetlenül; íme pár kép bizonyítéknak:

A felhagyott kőfejtőből pár szár métert az országúton kellett menni, mielőtt a következő dombra mentünk volna fel. Egy kis dombra fel és le: és máris Nagybárkányban voltunk. Íme a látkép érkezőben:
A "régi", falu központjában lévő kocsma zárva volt/van - a kereszttől a jelzést kell követni és ~500 méterrel feljebb meglesz a másik vendéglátó egység. Limitáltan van nyitva: ép' zárt, amikorra odaértünk - szerencsére jutott még fröccs mindkettőnknek.. :) Innentől kapaszkodás és a Cserhát gerince várt ránk, öt csúccsal:
  • Kerek bükk 569m
  • Nagy kő tető 551m,
  • Macska hegy 572m,
  • Purga 575m,
  • Tepke 567m.
A hosszú, monoton - de nem unalmas szakaszt egy régen használt "trükkel" vészeltük át: 50-55 perc gyaloglás, 5-10 perc pihenés. Pár életkép a szakaszból:

Az első ilyen pihenőre egy névnélküli erdőszakaszon, a másodikra a Nagy-kő tetőn került sor - a harmadikra pedig felértünk a Tepkére. A kilátónál két másik kéktúrázó csapat is volt, ép' távozóban voltak. A kilátóba érdemes felmenni: a "közeli" Mátra és a "távoli" a Bükk is látható - illetve a másik irányba elnézve a Cserhát dombjai, a hollókői vár - és Szandavár jellegzetes kettős csúcsa.

Pihenés után nekikezdtünk a nap utolsó ereszkedésének a csárda felé. Itt nem csak a bélyegzés miatt érdemes megállni: mindenkinek erősen ajánlott egy bableves kipróbálása az étlapon szereplőkből. Ja, és persze nem updates adagot adnak.. :) Teli hassal és teli dobozokkal mentünk tovább a szálláshelyünkre - ami egy sátorhely volt Felsőtoldon. Összedobtam a sátrat, megágyaztam és korán nyugovóra tértünk.

(folytatása következik)

A nap képei itt.
Egy korábbi túra itt.
A híres csapat filmje itt.