2013. szeptember 10., kedd

Barcasági hegyekben - Brassó

..a hajnali 3 órás kelés, a 4 órai indulás és az egész napos utazás után jóleső érzés volt kiszállni a buszból. A helyszínen már vártak a Kárpát Egyesület brassói tagjai. Egy rövid bemutatkozás után városnéző sétára mentünk. A városfal mentén előbb az uszoda, majd a teniszpálya mellett haladtunk el. Innen az "újonnan" épített Bolgárszegi-kapuhoz érkeztünk.
Ettől alig pár lépésnyire volt a Katalin-kapu, a város egyik régi kapuja, ez eredeti négyből.
Hangulatos házak kötött sétáltunk át a Cérna utcához, ami az egyik legkeskenyebb utca a világon:
A szépen és kevésbé szépen felújított házak között továbbmentünk a főtér felé. A tér tipikus németes hangulatot árasztott, nem véletlenül..
A főtérről csak pár lépés távolság a Fekete-templomNevét az 1689április 21-én, a város legnagyobb részét elhamvasztó tűzvészről kapta, amelyben bekormozódott. Sajnos kissé későn értünk oda, már nem tudtunk bemenni. Sebaj, kintről is érdemes volt körbejárni.
Így értünk vissza a a főtérre, ahol rövid koncertet adtak a fúvósok 18 órakor. A koncert után a patakpart mellett, de már a városfalon kívül elhelyezkedő ún. Fekete-bástyához mentünk fel. Nevét annak köszönheti, hogy 1559-ben, villámcsapás következtében leégett és a koromtól több száz éven keresztül fekete színű volt.
Íme a városi panoráma a toronyból:
Innen alig pár lépés távolságra van az ún. Fehér-bástya. A város innen is jól látszott - és a fölötte magasodó Cenk-hegy. (955m) A bástyától továbbmentünk a városfal mentén az Áprily Lajos gimnázium felé, majd a Tiszti Kaszinó épülete következett. Innen a sétálóutca érintésével a városfal felé vettük az irányt: ideje volt a szálláshelyünkre térni a busszal.

...egy bő félnapos túra után még egy rövid villámlátogatásra visszatértünk elbúcsúzni a brassói túratársaktól és a várostól. Egy rövid sétát tehettünk, mielőtt felmentünk volna a Poiana városrész felé a szerpentinen: alkonyi fényekben megcsodálni a várost:

Kellemes kikapcsolódás Brassó, érdemes felkeresni!A képek itt és itt! :)