2014. április 1., kedd

Téry Ödön 50 teljesítménytúra

Lassan közeledik a zempléni OKT maraton, ezért Ákossal úgy döntöttünk edzünk egy kicsit. Reggel autóval indultunk Hűvösvölgybe. Nevezés után nekivágtunk. A túra első szakasza a városban halad, az első ellenőrzőpont után értünk be a Remete-szurdokba.

Remete-szurdok
A szurdok végén, rövid, de kapatós emelkedő következett. Jó tempóban értük el Zsíros-hegyet, sajnos a Muflon-itató nem volt nyitva. Pár kilométer után elértük a 2. ep-t a Nagy-Szénás alatt. Felértünk a csúcsra, gyors fotózás következett. A terület fokozottan védett, Európa diplomás. Rengeteg ritka növényfaj él itt, tényleg csak a kijelölt úton közlekedjünk. A kilátás nem volt tökéletes a pára miatt. Leereszkedtünk Piliscsaba felé. Itt pihenőt tartottunk egy krimóban. Lassan átléptünk a Pilisbe.

Pilis-tető
Pilisszántó után, mi követve a rendezők által adott ititnert, kihagytuk a Som-hegyi turistaházat. A meleg kajával együtt. Idén rendezték 23. alkalommal, 1500 HUF volt a nevezés. Úgy gondolom a szervezőknek nem tavalyelőtti nevezési lapokat kellett volna adni, valamint nem ártott volna szólni az útvonal módosításról. Az tény, hogy ki volt rakva Som-hegy iránya, de nem volt feltüntetve hogy ez a Téry 50-re vonatkozik. Minimális tintamennyiségbe került volna... Pilisszentkereszten azért az OKT bélyegzővel pecsételtünk. Megkezdtük az utolsó emelkedőnket Dobogókőre. Mindig szeretek ide jönni mert ez különleges hely a magyarok számára. Felérve az ottani pontellenőrrel megbeszéltük a pont kihagyás okát, elnézést kért a kellemetlenségért. Gyors fotó és tovább indultunk Dömösre.

Dobogó-kő 699m
Lesprinteltünk a hátralévő szakaszon, menet közben márt jöttek fel az Ilona-pihenő pontőrei. A sötétedés beálltával éppen leértünk a célba. Itt jött a második negatívum, elfogyott a kitűző, majd postán küldik. Amatőr fesztivál... Mindegy nem mérgelődtünk, mert csodálatos helyeken jártunk.